Semestertider



Nu närmar sej semestern för både riktiga och falska biskopar. Jag vet inte var den riktige biskopen Andreas Holmberg tillbringar sin semester, och jag vill inte veta det heller. Jag (och han) gläds åt att det nu är ganska länge sedan något mejl kom fel - om nu inte han fått en massa mejl till mej utan att tala om det, förstås. Däremot kvarstår ju risken för sammanblandning när det gäller insändare och debattartiklar, men jag vill betona att jag inte givit ut någon bok. Så ser ni någon sådan av Andreas Holmberg så är det den alldeles äkta och riktige biskopen som har varit framme.

Det ryktas om att fler biskopar, och nu även en kvinna, anslutit sej till "de tre vise männen". Halleluja, för då kan ju Lars Gårdfeldt viga män med kvinnor i fler stift än Stockholms, Västerås´ och Karlstads. Men det förundrar mej att det inte var fler festligheter förra helgen, då 10-årsjubileet av svenska mäns barnafödande inföll. Varken i Almedalen eller i Västerås´ stift verkade det firas. Inte ens hos den ovanligt riktige biskopen Andreas Holmberg i Stockholms stift, som ändå verkar tro, lära och bekänna att även män kan föda barn och att äktenskapet inte längre, per kristen definition, är ett förbund mellan man och kvinna. 

Men det är klart, den 1 juli var ju Pride-månaden över och det är som sagt semestertider nu. Det kanske blir ett firande i september istället? Av att det inte längre bara är kvinnor som föder barn i vårt land, vilket ju var en orättvisa som redan Rättvisa Gudrun (i "Sagor för barn över 18 år") retade upp sej på.  

Ja, mycket ska man höra innan öronen ramlar av, som min gamla mormor brukade säga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En Norgehistoria om abortfrågan

Den sanne domprosten Jönsson

Den falske biskopen Nils?