Skönt att bara vila

Den falske biskopen Andreas Holmberg, vad blir det på latin, tro? Undrar om alla riktiga biskopar är bra på latin? Så var det ju förr, men jag är inte så säker på min namne i Stockholm.

Just nu är det iaf skönt att inte vara någon riktig biskop. Det är alldeles tillräckligt ansträngande att låtsas vara det. Ibland undrar jag om jag inte t o m låtsas vara en ärkebiskop som försöker hålla koll på vad övriga i "biskopsgänget" har för sej. Hade jag hetat Martin Modéus - eller åtminstone Martin - skulle det förstås ha varit frestande.

Men när vi nu dansat eller dansar ut julen (på Iggesunds Folkets Hus först imorgon!) ska jag försöka låta bli de riktiga biskoparna - och den riktige ärkebiskopen - en stund om det går. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En Norgehistoria om abortfrågan

Den sanne domprosten Jönsson

Den falske biskopen Nils?